گت بلاگز آموزش بازاریابی قدم اول در بازاریابی

سلام خوب هستید ؟ امروز میخوایم درمورد مباحث اولیه ی بازاریابی حرف بزنیم :

1 . اول چیزی که در مورد فروش باید بدونیم اصطلاح ( بازاریابی ) هست که حداقل باید برای یه بار هم که شده سرسری ازش رد بشیم و ی نگاه بسیار کوچیکی بهش داشته باشیم :
بازاریابی یا همون مارکتینگ ،
به زبان انگلیسی میشه : Marketing ،
بازاریابی به عنوان یه فرایند مدیریتی – اجتماعی تعریف می شه که بوسیلهٔ اون  افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگه، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود می پردازند . برای ایتکه بهتر بفهمیم این تعریف رو باید بدون اصطلاحات مهم نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار را بررسی کرد.
بازاریابی : اصول بازرگانی رسمی که منشأ آن از ایالات متحده آمریکا است. اوایل در قرن بیستم در چندین دانشگاه ایالات متحده به عنوان درس بازرگانی جداگانه‌ای تدریس می‌شد. اینگونه تلقی می شه که به عنوان اصول بازرگانی از سه مرحله ذیل عبور کرده باشه : «دوره تولید» که در آن بازاریابی تنها به واسطه محدودیت‌های تولید دچار محدودیت بود (تا دهه ۱۹۳۰)؛ «دوره فروش» که در آن بازاریابی هر آنچه شرکت تولید می‌کرد به بازار تحمیل می‌کرد (تا دهه ۱۹۵۰) ؛ و «دوره مشتری» که در اون مشتری در مرکز تمام فعالیتهای بازاریابی قرار داشت . در اوایل قرن ۲۱ بازاریابی وارد عصر تعاملی و برهم کنشی شد. هدف از تغییر در تعریف از بازاریابی در قرن ۲۱ این بود  که به عنوان یک اصل بازرگانی، فراتر از صرف تسهیل – تبادلات مجاری و دادوستدهای بین تولیدکننده و مشتریان گسترش یافته است. در آغاز، عمده تمرکز بازاریابی بر منافع تولید کننده بود- تحویل محصولات درست به مشتری در زمان، مکان و قیمت درست. فرض اساسی بازاریابان اولیه این بود که تولیدکنندگان کنترل بازار را در اختیار دارند. مدیریت، کارکردها، نقشها و فرایندها همگی حول این مدل مدیریت بازرگانی با محوریت تولیدکننده قرار داشتن. این تصور در عصر اطلاعات قرن ۲۱ دیگر معتبر نیست  .

2. دومین چیزی که باید بدونیم اجزای بازاریابیه که میشن :
کالایی که داریم
محلی که قرار وسایل رو توزیع کنیم
قیمت اجناس ما
راه فروش ما
پاسخی برای این سوال که : ( این محصول قراره چ نیازی رو برطرف کنه ؟ )
استفاده از رسانه ها
خریداران یا خریدار خاص

3. بازاریابی انواع مختلفی داره که ی نوع از اون میشه سوشال مارکتینگ :
فارغ از اینکه شما وب سایت دارید یا خیر، هر سوشال ( یا همون شبکه اجتماعی ) می‌تواند برای شما مبین یک بازار کامل در عرصه اینترنت باشد.[امروزه تعداد بازاریاب‌هایی که بدون سایت تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی به شکل مستقیم اقدام به توسعه بازار خود می‌نمایند بسیار زیاد هستند. این فضاها به صورت رایگان در اختیار استفاده کنندگان از اینترنت قرار گرفته است.  وبلاگ‌ها یکی از انواع این فضاها در کنار سوشالها هستند که همگان در آن می‌توانند به صورت رایگان اقدام به ساخت صفحات شخصی نموده و از فضای آنها برای نشر اطلاعات محصولات خود استفاده نمایند .

نویسنده :